lördag 7 januari 2023

Anna Kiellsdotter och Sven Eliasson mycket Össjö

I jobbet med att kolla innehållet i Disgen blev det Anna Kiellsdotter, 1790 - 1822, som kom på tur att få sina och makens  uppgifter kollade.

6 barn, varav 4 nådde vuxen ålder, fick uppföljning både i Ancestry och till del i Disgen. Informationen som ensas är födelse och död samt vigslar om sådant framgår. 
Farfars farfar Tufve Svensson, 1823 - 1886, det fjärde barnet.

16 barnbarn registrades. Farfarsfar Ola Tuvesson Svärd, 1859 - 1943, bland dom. 

43 barnbarnsbarn registrerades. En är min farfar Adolf Julius Svärd, 1885 - 1954.

Barnbarnsbarnbarn har jag inget grepp om. Med tiden då kompletteringen i Disgen är klar kommer det att bli enkelt att skapa söklistor på bla den typen av relationer, 

De dryga sextiotal ättlingar jag räknat kan relativt enkelt dubbleras med en eller flera partner. Minst 120 personer och ett otal barnbarnsbarnbarn har jag kompettera eller nyregistrerar i Ancestry sedan nyår. Återstår naturligtvis en mängd kompletteringar. Emigranter till Danmark och Norra Amerika är ett kapitel för sig. 

Fortsätter att låta mig styras av de Anna som finns i söklistan som Disgen kan producera. Därtill använder jag det unika id som även det ingår i funktionerna Disgen innehåller.
Anna bara för att det är ett vanligt kvinnonamn i olika generationer,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar