lördag 22 maj 2021

22 maj - Intagit dos 2 av vaccinet mot Covid 19 på pingstaftonen

Infann mig på den gamla arbetsplatsen Sabbatsbergs sjukhus på morgonen för att få min uppmätta dos. Sidoentrén vid parkeringen framför sjukhuset var ingången. Har varit på olika mottagningar under årens lopp sedan jag slutade på landstinget 1988. Visst kan jag sakna den konstnärliga utsmyckning som tydligen flyttats från korridorerna sedan dess.
Pingstafton innebar att en del trevliga ställen var stängda idag i staden
Noterade att returresan hem visade texten "1 minut kvar" vad det nu har för betydelse? Nåväl inget avvikande annat än att jag missade bytet i Västra skogen så det blev att vända i Huvudsta med mötande tåg.

Efter lunchvilan återtog jag letandet efter uppgifter om min farmors far, Sven Nilsson, 1839-1926. De sena tonåren tjänade han dräng hos en mejerist. Kan det vara en ledtråd till varför farbror Arne tidigt slog in på den banan? Jag låter frågan vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar