måndag 18 juli 2022

Juli månads pensionsdag

Det sliter att registrera och komplettera släktingar i sommaren. Vad som händer efter 40-talet låter jag vara. Med Sveriges dödbok som hjälp avslutar jag mångas levnadsbana. Kvinnorna har ofta mist sitt familjenamn på vägen. Det rättas.
Känner att jag låter informationen vara mager på personer i barnbarn nivån och senare. Får se om Ancestry eller Arkiv Digital på sikt kommer att ge information. 
Några av familjerna efter Tufve Svensson har aktiva släktforskare jag råkat i den digitala världen. Är kanske dags att bilda en grupp för fortsatt gemensamt arbete.

Därtill är det åter dags att kolla min fars memoarer. Han skriver om sina farbröder och fastrar där. Lite mer att föra till respektive person och familj. 

För min egen del figurerar jag i Ulrika Sax bok "Den tudelade staden", den om Kista och grannstadsdelarna Akalla och Husby. Perioden 1978 till mitten av 90-talet berörs i den.

Vad mer av information kan finnas om familjen. 

Trevlig sommar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar